Урок позакласного читання 3 клас

І. Г. Марченко,
вчитель початкових класів
СЗШ І – ІІІ ступенів № 7
Світловодської міської ради
Кіровоградської області

Урок позакласного читання
3 клас

Тема. У світі літературної казки. Юрій Ярмиш «Музична історія»
Мета:знайомити з авторськими казками, виробляти артикуляційні вміння,
           формувати вміння вдумливого читання, учити аналізувати вчинки
           героїв, збагачувати словник учнів, вдосконалювати вміння
співпрацювати у групі,  виховувати у дітей товариськість, бажання
пізнавати нове.
(Навчальний посібник з літературного читання для 3 кл. Савченко О.Я. «Я люблю читати. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.)
Обладнання: презентації, таблиці для словникової роботи, картки.

Методичні прийоми: читання із зупинками («кероване читання»), орфоепічна та лексична розминки, «мозковий штурм», передбачення за назвою та ключовими виразами тексту.

Форми роботи: фронтальне та індивідуальне опитування, робота в парах, групова робота.
ХІД  УРОКУ
І. Організація класу. (Музичний супровід «Казки люблять всі»)
ІІ. Мовна розминка.
1.     Вправи для очей
2.     Вправа для розвитку швидко читання «Блискавка».
3.     Гра «Впіймай слово».
4.     Гра «Читай за стрілками».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Бесіда.
-         З уроків музики ви вже знаєте, що таке оркестр.
-         Що робить диригент?
2.     «Мозковий штурм»
-         Які музичні інструменти можуть грати в оркестрі?
3.     Розповідь учнів про життя і творчість Ю. Ярмиша.
- Казка, яку ми сьогодні будемо читати називається «Музична історія», а написав її Юрій Ярмиш.
- Що ви знаєте про цього автора?
(Дитяча презентація)
4.  Передбачення за назвою твору та ключовими виразами.
Мета: стимулювати пізнавальний інтерес до читання казки, спонукати
           здогадатись, про кого будемо читати, щоб скерувати під час
           читання активність учнів на пошуки аргументів, що підтвердять
           висловлену думку, розвивати мовлення та уяву учнів.

Якщо цю казку написав автор, то яка це казка? (Авторська).
- А чи хочете ви бути казкарями і писати казки?
- То ж спробуйте!
Складання казки учнями, використовуючи назву і ключові слова з казки.
Музична історія
Звуки музики
Було прекрасно
Музичні інструменти
Мене краще за всіх було чути
Облиште сваритись
Замість чарівних звуків
Музиканти з острахом дивилися на свої інструменти
Інструменти отямилися

Слухання декількох казок, складених учнями.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

1.     Словникова робота.
                                   Орфоепічна розминка
Перед читанням казки ми навчимося правильно вимовляти слова. Якщо ви не знаєте значення деяких слів, то з’ясуємо це.

Самісінькою
Кришталеве
Тремтячи
Завмирали
Інструменти
Клацнула
Лакований
Попрацювати
Аплодували
Пробасив
Кокетливо
Закінчуються
Галасуєте
Найголовніший
Недоречно
Диригент
Верещали
З острахом
Намагаючись
Лагідно-буркотливий
Головніший
Отямилися

Лексична розминка
                              (Робота в парах на картках)
Невдовзі
Дбайливий
Футляр
Франтуватий
Кокетливий
Лементувати
Суперечка
Пюпітр
Через деякий час
Який дбає, піклується про кого-, що-небудь.
Коробка, ящик або чохол, куди кладуть певну річ для зберігання.
Який полюбляє франтити,  модно й нарядно одягатися
Схильний до кокетства, який намагається подобатися.
Говорити дуже голосно; галасувати.
Словесне змагання між двома або кількома особами.
Підставка для нот
Підберіть відповідне пояснення до кожного з виразів і з’єднайте стрілочками.
ІV. Усвідомлення змісту.
1.     Читання по частинах із зупинками («кероване читання») з використанням багаторівневого опитування.
Мета: стимулювати залучення школярів до читання, активізувати мислення
            учнів у процесі читання, сприяти усвідомленню тексту та його
            розумінню, учити взаємодіяти з прочитаним.
Учні читають текст до зупинки, після кожної зупинки вчитель ставить запитання багаторівневого характеру, які спрямовують процес осмислення прочитаного. Це запитання, що спонукають тлумачити факти, синтезувати думки, аналізувати інформацію, породжувати та трансформувати образи, давати оцінку та зіставляти свої умоглядні конструкції з розвитком подій в казці. Запитання служать пробудженням різних за характером та рівнем складності способів мислення. Перед читанням наступної частини тексту ставляться запитання, які мають  на меті спрогнозувати подальший хід подій.

Читання першої частини казки Юрія Ярмиша «Музична історія» учнями (вголос).
Перша зупинка
-         Про що ви дізналися з першої частини казки? (Запитання на знання інформації).
-         Як ви думаєте, чи можна назвати інструменти дружніми? (Оцінювання).
-         Як ви думаєте чи будуть вони дружити і надалі? (Синтез).
-         Що ж відбудеться далі?
Читання другої частини
Друга зупинка
-         Чи справдилися наші передбачення? (Знання інформації).
-         Як, на вашу думку, можна оцінити поведінку інструментів? (Оцінювання).
-         Чи буде звучати оркестр, якщо не буде злагоди? (Синтез).
-         Як ви думаєте, чим закінчиться ця казка? Що змушує вас так думати? (Аналіз).
Читання третьої частини
-         Як закінчилась казка? (Запитання на знання інформації).
-         Чи сподівались ви, що казка закінчиться саме так? (Аналіз).
-         Що вас найбільше здивувало? Чому? (Синтез).
2.     Цілісне слухання казки в аудіо записі.
3.     Робота над змістом казки. (Робота в групах)
1 група
-         Назвати всі інструменти, які були в оркестрі.
-         Чому інструменти не послухались диригента.
2 група
-         Які з музичних інструментів не збирались вступати в суперечку і намагались всіх помирити. (Вибрати серед карток)
3 група
-         У чому головна думка казки?
-         Виберіть прислів’я, яке виражає головну думку казки.
У кулаці всі пальці рівні.
Друг пізнається в біді.
4 група
-         Відновіть прислів’я. Чи передають вони головну думку казки?
Берись дружно – не буде сутужно.
Будете один одного триматися – можна нічого не боятися.
Струмки зіллються - ріки, люди з'єднаються - сила.
Де дружба міцна – там добре ідуть діла.
5 група
Створення діаграми Вена. Порівняння казки Юрія Ярмиша «Музична історія» і байки Л.Глібова «Лебідь, щука і рак»

V. Рефлексія.
1.     Тестування.
(На кожне із шести запитань дається два варіанти відповідей. Правильна відповідь оцінюється двома балами).

1.  Це твір - …                                  а) казка;                        б) оповідання.
2. Ця казка - …                                 а) народна;                   б) авторська.
3. Головні герої казки                 а) музичні інструменти;      б) диригент.
4.Чому інструменти не послухали диригента?            а) втомилися грати;        б) кожний уважав себе найголовнішим.
5. Чи зрозуміли інструменти свою помилку?  а) так;       б) ні.
6. Яка головна думка казки?
а)Друг пізнається в біді.
    б)У кулаці всі пальці рівні.

2.     Взаємоперевірка тестів, оцінювання.
1) а;    2) б;   3) а;   4) б;   5) а;   6) б.
VI. Підсумок уроку.
-         З якою казкою ми познайомилися на уроці? Хто її написав?
-         Чим найбільше вразила вас ця казка?
-         Чого ви навчилися?
VII. Домашнє завдання.
— Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Кожна пригода – до роздумів нагода».
Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.



Немає коментарів:

Дописати коментар