Урок позакласного читання 2 клас

І. Г. Марченко,
вчитель початкових класів
СЗШ І – ІІІ ступенів № 7
Світловодської міської ради
Кіровоградської області

Урок позакласного читання
2 клас

Тема: Авторські казки. Анжела Бровиченко «Як заєць шубу міняв»
Мета: знайомити з авторськими казками, виробляти артикуляційні вміння,
           формувати вміння вдумливого читання, учити аналізувати вчинки
           героїв, збагачувати словник учнів, учити співпрацювати у групі,
           виховувати бажання пізнавати нове.

Обладнання: малюнки тварин, таблиці для словникової роботи, картки.

Методичні прийоми: читання із зупинками («кероване читання»), орфоепічна та лексична розминки, «мозковий штурм», передбачення за назвою та ключовими виразами тексту.

Форми роботи: фронтальне та індивідуальне опитування, робота в парах, групова робота.



ХІД  УРОКУ
І. Організація класу. (Музичний супровід «Казки люблять всі»)

ІІ. Мовна розминка.
1.     Відгадування загадки.
                                                    Що за звір лісовий
Виглядає з-за сосни
                                               І стоїть серед трави –
Вушка більші голови… (Зайчик)
2.     Робота над скоромовкою.
                                              Заєць зяблика зустрів
-Зебру зжер! Зміюку зїв!
                                              Зяблик зойкнув: - Значить, заєць –
                                              Задавака і зухвалець! (Ю. Кругляк)
3.     Гра «Підпиши малюнок».
На дошці малюнки: зайця, лисиці, білки, ведмедя.
На картках слова: Руда, Клишоногий, Куцохвостий, Хитрунка, Вухань.
Словами на картках підпишіть відповідні малюнки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Бесіда.
-         В яких саме творах: віршах, казках чи оповіданнях найчастіше так називають цих тварин? ( У казках)
-         Які бувають казки? (Авторські і народні)
2.     «Мозковий штурм».
Заєць – популярний герой дитячих казок.
А що ви знаєте про зайця?
     Довгі вуха                    Живе  в лісі                        Полохливий

Маленький хвіст                                                                      Маленький

Взимку білий                    ЗАЄЦЬ                             Їсть рослини
Влітку сірий

Стрибає                       Пухнастий                 Довгі задні лапи


3.     Передбачення за назвою твору та ключовими виразами.
Мета: стимулювати пізнавальний інтерес до читання казки, спонукати
  здогадатись, про кого будемо читати, щоб скерувати під час
           читання активність учнів на пошуки аргументів, що підтвердять
           висловлену думку, розвивати мовлення та уяву учнів.

- Казку, яку ми сьогодні будемо читати написала Анжела Бровченко, а називається вона «Як заєць шубу міняв».
Якщо цю казку написала авторка, то яка це казка? (Авторська).
- А чи хочете ви бути казкарями і писати казки?
- То ж спробуйте!
Робота в групах
Складання казки учнями, використовуючи ключові слова з казки              А. Бровченко «Як заєць шубу міняв».

Маленьке зайча
Прийде зима
Шубу міняти
Прийшов до білочки
Побіг до ведмедика
А назустріч лисичка
Зрозумів зайчик

Слухання декількох казок, складених учнями.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4.     Робота над правильністю читання.
                                   Орфоепічна розминка
Перед читанням казки ми навчимося правильно вимовляти слова. Якщо ви не знаєте значення деяких слів, то з’ясуємо це.

Дізналося                            відчепися                                вечеряти
Маленьке                           розсердилась                           зрозумів
Хуртовина                       готуватися                            посипалися
Віхола                              проревів                                  величезні
Вкриється                      справді                                    засніженим
Чуєш                               назустріч                               перетворилася

                              Лексична розминка
                              (Робота в парах на картках)

Сорока на хвості принесла                       ніколи з тобою розмовляти
Ніколи з тобою теревенити                   час минав, проходив
Зовсім з глузду з’їхав                                   розказала новину
Час спливав                                               втратив розум

Підберіть відповідне пояснення до кожного з виразів і з’єднайте стрілочками.

ІV. Усвідомлення змісту.
Читання по частинах із зупинками («кероване читання») з використанням багаторівневого опитування.
Мета: стимулювати залучення школярів до читання, активізувати мислення
            учнів у процесі читання, сприяти усвідомленню тексту та його
            розумінню, учити взаємодіяти з прочитаним.
Учні читають текст до зупинки, після кожної зупинки вчитель ставить запитання багаторівневого характеру, які спрямовують процес осмислення прочитаного. Це запитання, що спонукають тлумачити факти, синтезувати думки, аналізувати інформацію, породжувати та трансформувати образи, давати оцінку та зіставляти свої умоглядні конструкції з розвитком подій в казці. Запитання служать пробудженням різних за характером та рівнем складності способів мислення. Перед читанням наступної частини тексту ставляться запитання, які мають  на меті спрогнозувати подальший хід подій.

Читання першої частини казки Анжели Бровченко «Як заєць шубу міняв» учнями (вголос).

«Одного разу дізналося маленьке зайча, що восени всі зайці міняють свої шуби, щоб ховатися від ворогів. А що до чого, не зрозуміло. Ще й сорока на хвості принесла:
-         Скоро холодно буде. Прийде зима з хуртовинами і віхолами. Земля снігом вкриється.
  Злякався зайчик, бо не знав, що таке зима, але все одно почав до неї готуватися.
 Вирішив шубу свою поміняти. Прийшов до білочки і каже:
-         Чуєш, руда, давай з тобою мінятися. Я тобі свою шубку сіреньку, а ти мені свою маленьку м’якеньку.»

Перша зупинка
-         Про що ви дізналися з першої частини казки? (Запитання на знання інформації).
-         Як ви думаєте, чи правильно зрозумів зайчик як шубу на зиму міняти? (Оцінювання).
-         Як ви думаєте чи погодиться білочка поміняти шубку? (Синтез).
-         Що ж відбудеться далі?

                                 Читання другої частини

-         Відчепися, - розсердилася білка, ніколи мені з тобою теревенити, треба до зими готуватися.
 Побіг зайчик до ведмедика і каже:
-         Давай з тобою, клишоногий, мінятися. Я тобі свою шубку сіреньку, а ти мені свою тепленьку.
-         Ти що, зовсім з глузду з’їхав, вуханю, ти такий маленький, як же я в твою шубу влізу, -  проревів ведмідь.
І справді, подумав зайчик, піду пошукаю когось іншого, й навіщо мені така велика шуба.
  Побіг зайчик далі, а назустріч йому лисичка.
-         Чула я від сороки, що хочеш ти, куцохвостий, шубку свою поміняти. Тож заходь до мене, я якраз зібралась вечеряти, - каже руда.

                                        Друга зупинка
-         Чи справдилися наші передбачення? (Знання інформації).
-         Як, на вашу думку, можна оцінити поведінку зайчика? (Оцінювання).
-         Чи справді лисичка хоче запросити зайчика на вечерю? (Синтез).
-         Чи зрозуміє зайчик, що лисичка хоче його з’їсти?
-         Як ви думаєте, чим закінчиться ця казка? Що змушує вас так думати? (Аналіз).

                              Читання третьої частини

Зрозумів зайчик, що до чого, і втік від хитрунки. Ще довго просив він помінятися шубкою усяких звірів, але ніхто з ним мінятися не схотів.
  Час спливав. З неба посипалися величезні білі сніжинки.
  Біг зайчик засніженим лісом, глянув на свої лапки, а вони білі-білі, як сніг, глянув на хвостик, а він теж біленький. Зрозуміло тоді маля, що шубка його перетворилася з сірої на білу.

-         Як закінчилась казка? (Запитання на знання інформації).
-         Чи сподівались ви, що казка закінчиться саме так? (Аналіз).
-         Що вас найбільше здивувало? Чому? (Синтез).

                                 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. Рефлексія.

1.     Повторне цілісне читання казки.
-         Перед тим, як писати тест, давайте ще раз прочитаємо цю казку.
2.     Тестування.
(На кожне із шести запитань дається два варіанти відповідей. Правильна відповідь оцінюється двома балами).

1.  Це твір - …                                  а) казка;                        б) оповідання.
2. Ця казка - …                                 а) народна;                   б) авторська.
3. Головний герой казки                 а) зайчик;                      б) сорока.
4. Що хотів зайчик                        а) помінятися шубкою з іншими
                                                              тваринами;
                                                          б) дізнатися про зиму.
5. Чи зрозумів зайчик як міняється шубка?  а) так;       б) ні.
6. Яким авторка показала зайчика в казці?
                    а) хвальковитим і безпечним;
                    б) нерозумним і безпечним.

3.     Взаємоперевірка тестів, оцінювання.

1) а;    2) б;   3) а;   4) а;   5) а;   6) б.

VI. Підсумок уроку.
-         З якою казкою ми познайомилися на уроці? Хто її написав?
-         Чим найбільше вразила вас ця казка?
-         Чого ви навчилися?

VII. Домашнє завдання. (На вибір).

1.     Намалювати малюнок до казки.
2.     Скласти і записати казку про зайчика.
3.     Написати поради, які б ви дали зайчикові.

Список використаних джерел:
1.Джінні Стіл, КуртМередіт, Чарльз Темпл. Методична система «Розвиток критичного мислення у навчанні різних предметів». – Науково-методичний центр розвитку критичного та образного мислення «Інтелект», 1998.










Додаток до уроку

Маленьке  зайча,

прийде зима,

шубу міняти,

прийшов до білочки,

побіг до ведмедика,

а назустріч лисичка,

зрозумів зайчик.



Маленьке зайча, прийде зима, шубу міняти,
 прийшов до білочки, побіг до ведмедика,
а назустріч лисичка, зрозумів зайчик.

Маленьке зайча, прийде зима, шубу міняти,
 прийшов до білочки, побіг до ведмедика,
а назустріч лисичка, зрозумів зайчик.

Маленьке зайча, прийде зима, шубу міняти,
 прийшов до білочки, побіг до ведмедика,
а назустріч лисичка, зрозумів зайчик.

Маленьке зайча, прийде зима, шубу міняти,
 прийшов до білочки, побіг до ведмедика,
а назустріч лисичка, зрозумів зайчик.

Маленьке зайча, прийде зима, шубу міняти,
 прийшов до білочки, побіг до ведмедика,
а назустріч лисичка, зрозумів зайчик.

Маленьке зайча, прийде зима, шубу міняти,
 прийшов до білочки, побіг до ведмедика,
а назустріч лисичка, зрозумів зайчик.

Маленьке зайча, прийде зима, шубу міняти,
 прийшов до білочки, побіг до ведмедика,
а назустріч лисичка, зрозумів зайчик.
Сорока на хвості принесла                  ніколи з тобою розмовляти

Ніколи з тобою теревенити                 час минав, проходив

Зовсім з глузду з’їхав                            розказала новину

Час спливав                                            втратив розум

Сорока на хвості принесла                  ніколи з тобою розмовляти

Ніколи з тобою теревенити                 час минав, проходив

Зовсім з глузду з’їхав                            розказала новину

Час спливав                                            втратив розум

Сорока на хвості принесла                  ніколи з тобою розмовляти

Ніколи з тобою теревенити                 час минав, проходив

Зовсім з глузду з’їхав                            розказала новину

Час спливав                                            втратив розум

Сорока на хвості принесла                  ніколи з тобою розмовляти

Ніколи з тобою теревенити                 час минав, проходив

Зовсім з глузду з’їхав                            розказала новину


Час спливав                                            втратив розум

1 коментар:

  1. king casino - Shootercasino
    › slot-games › king-casino › slot-games › king-casino king 제왕 카지노 casino free spins no deposit 메리트 카지노 쿠폰 bonus 2021: Play free casino games with bonuses, cash outs and more. Play for kadangpintar real with ShootersCasino.

    ВідповістиВидалити